Reis en Ontvangst - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu Reis en Ontvangst - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu

Reis en Ontvangst

Blijf op de hoogte en volg Janneke

08 Januari 2014 | Thailand, Ao Nang

Daar ben ik dan, eindelijk aangekomen in Thailand. Als eerste op Schiphol afscheid genomen van de familie. Het was toen echt ook echt zo ver, het begin van een avontuur. De eerste vlucht is prima verlopen, jammer genoeg niet bij het raam, dus dan maar hopen op de terug weg wel. Tijdens de vlucht nog gepraat met een Frans man, in het Engels, dit ging me eigenlijk beter af dan verwacht. Dus hoef denk ik geen zorgen te maken in Thailand zelf. Op het vliegveld van Dubai een rondje gelopen, het viel met tegen, had het eigenlijk groter verwacht. Heb gelukkig wel een lekkere MacArabian chicken op bij de Mac.

Daarna naar het vliegtuig naar Bangkok, ook hier niet bij het raam. Echter zijn we ruim een kwartier te laat vertrokken. Hierdoor kwam ik mee in de knoop want me volgende vlucht was 60 minuten na het landen. Nou denk je dat is tijd zat, maar ik moest ook me begage nog ophalen en langs de immigratie dienst. Gelukkig werd ik toen ik hat vliegtuig uitstapten goed opgevangen door een vrouw van de vlucht maatschappij. Doordat ik al een kwartier verlaat was, zijn we rennend door het vliegveld gegaan. Hierdoor gelukkig wel snel door de immigratie dienst heen. Daarna hebben we nog eens kwartier moeten wachten bij de koffer band, want je raad het al mijn koffer was als laatst. Na eindelijk me koffer te hebben, snel rennend door naar de incheck balie om me koffer in te leveren. Maar door het heen en weer rennen waren we ook al weer 20 minuten kwijt. Bij de incheck balie kon me koffer niet meer ingeleverd worden, de keus was of me koffer later ophalen en om half 2 vertrekken of tegelijk met me koffer maar dan om half 6. Maar de keuze was al snel gemaakt want een paar minuten later bleek dat ik al niet meer mee mocht vliegen.
Uiteindelijk een nieuw ticket ingeleverd en al 4,5 uur van te voren ingecheckt en me koffer ingeleverd. Ik ben er nu al wel achter gekomen dat ze een gigantische goede uithoudingsvermogen hebben. En dat ik dat niet heb, ik stond nog net niet te hijgen als een paard.
Gelijk na dat me nieuwe ticket geregeld was de organisatie gebeld. Daar de situatie uitgelegd en zullen me rond half 7 halen.

Ik merk al gelijk hoe heerlijk weer het is. Je ziet mensen op het vliegveld alen maar rond lopen in korte broeken of jurkjes. En ja ik zit in een warme vest met sjaal, spijkerbroek en Timerlands. Dus zal je zeggen dat dat best warm is.
Het eten in het vliegtuig was niet te eten, brr, spinazie en dan hele vieze kleverige zooi. In het vliegtuig naar Bangkok zat ik naast een Zwitser. die had het toch ook maar laten liggen, dus nee ben niet de enigste. Gelukkig hadden ze voor de twee eerste reizen wel films, jammer genoeg had ik de helft al gezien, haha. Van Dubai naar Bangkok gelukkig wel 2 uurtjes slaap kunnen pakken, niet veel maar wel iets.

Eindelijk kon ik met het vliegtuig naar Krabi, het vliegtuig zelf zat nog geen eens voor 1 derde vol. Dus zat heerlijk alleen en heb dus lekker kunnen slapen. Op het vliegveld opgehaald en toen in een bus met aan de achterkant open naar Utopia residence gereden. Onderweg me ogen uit gekeken. Ze rijden hier links maar rechts of links inhalen het maakt allemaal niks uit. Ze doen het gewoon.

Op de accommodatie de andere vrijwilligers ontmoet. Slaap met een frans meisje op de kamer. En toen snel gaan slapen. Het was maar goed dat ik zo moe was, en dat ik daar door in ieder geval geslapen heb.
Er zitten nu ook 2 andere Nederlanders. En ze hebben een Blonde Labrador en klein katten.

De volgende dag eerst geslapen tot half 9 en toen even gedoucht met koud water. Maar dat is juist lekker, vooral om dat het hier best warm is.
Ontbeten met lekkere verse ananas. En geklets met Sara, het Nederlandse meisje en me kamergenootje al kan ze heel erg slecht Engels en twee Denen. Later kwam ook een staff member er bij. Deze geeft tevens ook de duikcursussen. Hun hebben eerst theorie gedaan en toen zijn ze naar het zwembad vertrokken. Om 11 uur kreeg ik uitleg over de regels. Daarna met Gus een staff member, een vrouw, naar het dorp geweest daar heeft ze me rond gewezen en hebben samen geluncht. Heerlijk Thais eten. Samen ook even een sim kaart gekocht voor hier.

Aanstaande vrijdag ga ik naar een school toe, dus spannend. Volgende week zal ik beginnen met de duikcursus!

En ik heb me eerst aap al gezien! Maar gelukkig hebben we de hond. Zo als wij Sien hebben om de reiger weg te jagen hebben ze hier papi om de apen weg te jagen.

Heel veel Liefs

  • 08 Januari 2014 - 09:24

    Henny Van Den Bos:

    Ha die Janneke,
    Fijn om te horen dat je na wat vertragingen toch goed bent aangekomen.
    Leuk om je eerste verhaal te lezen, spannend maar super leuk.
    Al van alles gezien en dan straks nog duiken !!!!
    Geniet en heel veel plezier!
    Dikke kussen van Gradus en Henny

  • 08 Januari 2014 - 09:47

    Conny:

    Ha die lieve Jans, zo ik kan nu ook weer lekker slapen nu ik weet dat je veilig bent aan gekomen, papa zou zeggen zie je wel zei toch dat het goed zou komen :). Best een lange reis zo, zou dat ons ook staan te wachten in maart? Nou we zien het wel. Fijn dat je daar zo hartelijk word ontvangen. En wat lekker dat ze een Sien hebben!! Het eten zal je wel bevallen daar!! Hier maken de paarden, honden en Dotje het goed! Lieve Jans dikke kus van mama ( ik vind het super om zo je verhalen te lezen!).xxxxxxxx

  • 08 Januari 2014 - 14:41

    Yolande Verstegen:

    hallo janneke, wat een verhaal na een dag! geweldig leuk! geniet ! via je verhaaltjes reis ik een beetje mee erg leuk hoor. veel franse ontmoetingen trouwens wie weet spreek je frans als je terug komt haha heel veel plezier! yolande(en de koeienbendeinfrankrijk)

  • 09 Januari 2014 - 09:08

    Marleen:

    Wat ben ik trots op je! Ik zie je al rennen over dat vliegveld heen! Geniet zus, van elk moment!! Ik hoop dat we snel kunnen skypen! Maak veel foto's!
    Dikke kus!

  • 09 Januari 2014 - 16:41

    Oma Opa:

    Dag lieve Jans, wat fijn dat je goed ben aangekomen, wat een belevenis, wat een avontuur!!
    Net je verslag voor gelezen aan Jikke en Jurre, zitten hard te lachen dat je een aapje gezien had!
    Wat heerlijk dat we de verhalen kunnen lezen, zo kunnen wij ook mee genieten!!!!!liefs opa opma

  • 09 Januari 2014 - 19:55

    Yvette:

    Hahahaha jans, je zal ook eens niet bij de mac eten he.
    leuk verhaaltje weer mop!
    tot snel xxxxxxx

  • 09 Januari 2014 - 22:12

    Wim Merkens:

    Hoi Janneke, je hebt er een aardig reisje opzitten. Probeer de apen onder de duim te houden ( gaat niet lukken). Mis je wel een beetje (het wordt al een beetje een bende in mijn huisje). Succes met je duiklessen ik wacht op je volgende verslag. Het is hier trouwens ook nog hartstikke warm ( 12 graden). Vind jij natuurlijk niks. Veel plezier Wim

  • 10 Januari 2014 - 12:22

    Annika:

    Wat leuk om zo te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt. Laat die apen alsjeblieft daar hoor! Ik kijk uit naar je volgende verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ao Nang

Thailand

Drie maanden vrijwilligerswerk doen in Thailand.
Via Projects Abroad.

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Week 12 en Week 13

23 Maart 2014

Week 11.

15 Maart 2014

week 10.

08 Maart 2014

week 9.

03 Maart 2014

week 8.
Janneke

Actief sinds 30 Okt. 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 12261

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Vietnam

02 Mei 2015 - 10 Mei 2015

Marokko

06 Januari 2014 - 06 April 2014

Thailand

06 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Moldavië

Landen bezocht: