week 4. - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu week 4. - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu

week 4.

Blijf op de hoogte en volg Janneke

03 Februari 2014 | Thailand, Ao Nang

Week 4.
De tijd gaat zo snel, ik zit al weer op week 4. Maar ik geniet met volle teugen. Elke dag geniet ik van alles wat er gebeurt.
Maandag normaal beach-clean up, maar omdat ik me niet echt lekker voelde toch maar thuis gebleven en de data van de duiken in de computer ingevoerd. Daarna snel naar bed toe. Savonds blijkt dat ik koorts heb, GEWELDIG. Hier zat ik zo niet op te wachten. Dus weer vroeg naar bed. Nachts niet echt lekker geslapen, dus me wens dat ik beter was op dinsdag, is niet in vervulling gegaan.
Dinsdag dus niet wezen duiken, er weer veel geslapen. Gelukkig voelde ik me aan het einde van de avond wel beter, en gelukkig maar een keer wakker geworden, dus dat is al een verbetering.
Woensdag wel gaan duiken. Het duiken ging goed, maar raakte alles kwijt en der hadden kleine bijen in me wetsuit dus er zat een rare honig in. Hier baalde ik erg van want ben toch verantwoordelijk voor me duikspullen, mar gelukkig deden ze er niet moeilijk over. Gedoken op phi phi en Green fisch geoefend, dit houdt in dat Diego een vis of koraal aan wijst en dan moet je het sein voor de vis of koraal geven.
Donderdag local gedoken, was op zich wel goed. Visiblility was niet al te best maar voor het oefenen van het aantal procent koraal op de bodem.
Een van de andere vrijwilligers deed de debris dive’s, dit houdt je alle menselijk afval van de bodem haalt, maar hij vond een Go pro camera. Je kon de video’s zien en volgens de datum lag het al 5 jaar in het water en was jet een van de eerste Go pro’s. Was leuk om te zien.
Vrijdag is dan toch echt de dag dat we naar Phuket gaan voor het turtle marine project. 6 uur vertrekken dus betekend half 6 op. Jammer genoeg was de bus natuurlijk weer een uur te laat. Maar om zeven uur toch echt vertrokken. Drie uur in de bus, pfff. Best lang. Maar de moeite waard, aangekomen zie je bassins met gewonde schildpadden, schildpadden met maar drie vinnen en andere met een gebroken schild door een motor. Boven waren de kleine schilpadjes. Deze houden ze tot ze 1 jaar zijn en laten ze dan vrij in de zee. Vanwege het feit dat ze speciale voeding krijgen hebben ze na een jaar de grote van een schildpad van drie maar, zo hebben ze meer kans om te overleven. We moesten de schildpadden bassins schoonmaken terwijl de schildpadden er in zitten, super vet. Na dat de kleine bassins schoongemaakt zijn, over naar een grote waar meer dan 150 schildpadden in zaten om die vervolgens van een hoek van de bassin naar de andere hoek te plaatsten. Na twee uur alles schoon te hebben, op weg naar het aquarium. Hier waren drie gigantische groupers, en ik overdrijf niet als ik zeg dat ze meer dan een meter lang waren. En dat is de lengte, dan heb je nog de omtrek. Ik denk dat we bijna twee en half persoon nodig hebt om met je arm rond zijn lichaam te kunnen. Voor de rest hadden ze wat vissen die ik al in het echt gezien hebt, maar in het echt is toch echt tienduizend meer vetter om te zien. Daarna naar de decrompressie kamer. Hier uitleg gehad over de werking. Na de uitleg weer op weg naar huis. Weer drie uur. En dan ben je toch echt wel blij dat je weer thuis bent.
Savonds uit in Ao Nang, en er waren eindelijk weer een keer Nederlandse jongens. En dat ik geen Engels hoef te praten. Dat voelt zo fijn om even Nederlands te praten. Want de meeste mensen die hier komen zijn van Scandinavië of Frankrijk of Duitsland, dan zijn Nederlands sprekende mensen best wel fijn.
Zaterdag eerst uitgeslapen. Vervolgens voor de zesde leer naar de telefoon winkel kijken of het open is, yes is het open. Kan ik niet pinnen, moet het cash, kan ik natuurlijk niet genoeg cash pinnen. Dus daarna toch maar naar de Beach gegaan om het zondag nog een keer te proberen. “s avonds heerlijk een pizza gegeten en het is heerlijk om even wat anders dan chicken en rijst te eten. S avonds waren de barre gesloten vanwege de verkiezingen. Dus maar lekker op tijd naar bed. Zondag op tijd, om naar de telefoon winkel te gaan, is die gesloten, het was echt me geluksdag. Akira was wel echt heel lief om te bellen naar ze, maar ze namen niet op. Dan maar mee de drie kleine kittens ophalen bij de dierenarts en een nieuwe kitten weg brengen. Deze hadden ze gevonden langst de weg en is nog geen twee weken oud. Ook hebben we twee katten er bij die gedumpt zijn bij het ressort door kinderen, deze zijn nog geen 6 maanden oud. Dus we krijgen steeds meer katten erbij.
Smiddags had akira nog een login gedaan om de telefoon winkel te bereiken, en ze opende speciaal de winkel voor me. Zo lief, dus na veel gedoe dan toch echt me nieuwe telefoon. Daarna met Chris, Soren, mark, casper en twee Deense vriendinnen van casper wat gedronken en ’s avond lekker uit eten.

Voor de rest gebeurd hier niet veel spannende. Van de verkiezingen hebben we niet veel mee gemaakt alleen word er wel veel over gesproken. Vooral omdat de protestanten het verplaats wouden hebben.
Ook krijgen we gigantisch veel nieuwe vrijwilligers der bij. Dus er zijn niet genoeg huisjes en moeten er in de huisje voor drie personen vier mensen slapen. En dat past dus echt niet! Dus ben benieuwd hoe ze dat doen. Er komen deze maand vooral fransen. Hier zag/zie ik een beetje tegen op omdat ze meestal niet echt goed Engels kunnen. Al moet ik zeggen de twee die al gearriveerd zijn spreken goed Engels, dus komt denk aan het einde wel weer goed.

  • 03 Februari 2014 - 10:57

    Conny:

    Ha die lieve Janneke, lekker je verhaal gelezen met een bakkie koffie en een stroopwafel! De kelder blijft vol liggen met lekkers nu je er niet bent...:). Gelukkig voel je je weer beter. En je telefoon daar heb je toch wel wat voor moeten doen! Hopelijk is deze een langer leven beschoren. Fijn dat je zo geniet van alles! Die bijen hadden die nu honing in je pak achter achtergelaten?? Ik ben benieuwd of jij al opnames hebt gemaakt onder water met je camera!! Hier gaat alles goed, paarden, honden en dotje maken het goed! lieve Jans veel plezier geniet en een dikke kus!! xxxxxxxxxx

  • 03 Februari 2014 - 11:07

    Mariska:

    Jansieee,
    Wat een leuk verhaaltje heb je weer geschreven.
    Echt leuk dat je ons nog steeds zo goed op de hoogte houdt!
    Geniet ervan want voor je het weet zit je weer bij ons aan de frikandellen en kroketten en ga je de rijst nog missen;)
    xxxxxxxxxxx

  • 03 Februari 2014 - 12:13

    Wim:

    Dag Janneke
    als ik je verslag zo lees begin je je al aardig
    thuis te voelen, geniet ervan de tijd vliegt
    voorbij when you have fun. Kijk daar is geen
    woord frans bij he.
    gr.
    Wim

  • 03 Februari 2014 - 13:05

    Annika:

    leuk om weer mee te kunnen lezen Janneke, ik ben heel benieuwd naar je onderwaterfoto's.

  • 03 Februari 2014 - 21:13

    Anouk:

    Lieve Jans',
    Deze keer heb ik je verhaal alleen gelezen. Met een bakkie thee en nog een gebakje van Martin zijn verjaardag. Kids liggen al te slapen, zal het morgen of overmorgen voorlezen. Ze vroegen er al wel om, maar ik had nog niks geopend vandaag. Wat een fantastische dingen maak jij mee. Zo zie je maar dat in andere landen social media niet zo gewoon is. Gelukkig ben je nu weer helemaal mobile. Hoop voor je dat je deze week niet meer ziek wordt, want koorts is niet zo leuk. Dikke kus en knuffel van ons.

  • 04 Februari 2014 - 07:32

    Ariane:

    Was weer leuk om je verslag te lezen.mooie foto's van de schildpadden!
    In Oman waar wij afgelopen week waren broeden zeer veel zeeschildpadden zeker wel 4/5 soorten.

    Liefs Ariane

  • 04 Februari 2014 - 20:43

    Henny:

    Ha die Janneke, wat een belevenissen allemaal. Gelukkig weer een telefoon. De schilpadden zijn prachtig om zo te zien. Succes met al je duik lessen en allerlei bezigheden, wij genieten hier mee van je verhalen. Xx

  • 05 Februari 2014 - 13:35

    Opa Oma:

    Ha lieve Jans, wij genieten van je verhalen!! Heb je een nieuw kamer genootje gekregen? Paste dat wel?
    Is het duiken echt zo leuk, als je dacht dat het was? Die decompressiekamer????
    Wij toeren heerlijk rond, met de camper in de Spaanse zon!!! xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ao Nang

Thailand

Drie maanden vrijwilligerswerk doen in Thailand.
Via Projects Abroad.

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Week 12 en Week 13

23 Maart 2014

Week 11.

15 Maart 2014

week 10.

08 Maart 2014

week 9.

03 Maart 2014

week 8.
Janneke

Actief sinds 30 Okt. 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 12253

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Vietnam

02 Mei 2015 - 10 Mei 2015

Marokko

06 Januari 2014 - 06 April 2014

Thailand

06 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Moldavië

Landen bezocht: