week 2. - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu week 2. - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu

week 2.

Blijf op de hoogte en volg Janneke

19 Januari 2014 | Thailand, Ao Nang

Ook week twee is weer voorbij gevlogen.
vorige week zondag avond nog naar een foodmarket geweest en daar gegeten. het was leuk om te zien, jammer genoeg geen slang gevonden, maar staat nog steeds op mn lijstje. Er was een karaoke podium, en wat was het slecht maar zo grappig.
Op maandag was me eerst Beach clean-up. Het is niet te geloven wat mensen achterlaten. Etensresten, luiers, condooms, het is te vies voor woorden. Ze zeggen dat het elke week weer hetzelfde is. Dus het is een discussie of het wel helpt. Maar na 2,5 uur toch echt klaar want anders word het te warm. Daarna gegeten in een restaurant en ’s middags lekker vrij. Er kwamen twee nieuwe vrijwilligers bij, eentje uit Duitsland en een uit Portugal. De Portugees zou met mij dinsdag beginnen aan de duikcursus. De Duitser had al z’n openwater dus die begon al gelijk aan de advance.

Dinsdag is het eindelijk zo ver! Me eerste keer ‘duiken’ wel is waar in een pool van nog geen 1,50 diep, maar dat maakt niet uit. Eerst hebben we de theorie besproken en toen uitleg gekregen hoe je alles in elkaar moet zetten. Daarna het water in en proberen, jet begin was een beetje raar maar na 5 minuten ging het ademen al vanzelf. Daarna wat skills gedaan. Alleen het masker afdoen en het water uitblazen vond ik iets lastig. Maar volgens de duik instructeur deed ik het heel goed. Met de Portugees ging het niet zo goed. Zo na de pauze kreeg ik ‘privé’ les. Als laagste me duik equipment opruimen en schoonmaken. Ik mocht woensdag de zee in, de Portugees nog een keer in de pool. Ook vandaag 4 nieuwe vrijwilligers, een Noors meisje tevens ook me kamer genoot, een Deen, een Italiaan en een Frans sprekende Canadees.

Woensdag is de eerste dag dat ik toch echt in de zee mag duiken. We doken rond de lokale eilanden. Me duik instructeur was nu een Nederlander. Het was een typische Nederlander, 2 meter lang en blond haar en blauwe ogen. Me eerste duik raakte ik in paniek omdat ik dacht dat ik niet kon equaliseren. Zo daardoor raakte ik in de stress. Daarom terug naar de boot en na de pauze nog een keer proberen.
De tweede duik, ging zoooo veel beter. Het was waarschijnlijk gewoon de spanning en water in me oor, dat ik dacht dat ik niet kon equaliseren. Gelukkig ging het beter en het was zoo vet. Het was fijn dat ik een Nederlander had. Hij zorgde ervoor dat hij me vast had en altijd kon bereiken. Dit was een erg fijn. Het was zo vet. Het is niet te beschrijven en ook met niets te vergelijken.
Moet wel zeggen dat je erg moe bent aan het einde van zo’n dag.

Donderdag nog een keer, omdat ik achterliep met de mensen die 2 dagen voor mij gearriveerd waren en voorliep op de Portugees, had ik een privé instructeur. Daarom konden we drie duiken maken en heb ik alle praktijk van de openwater afgerond nu alleen maandag nog een toets te halen en dan heb ik de openwater afgerond. De duiken gingen erg goed, alleen het compleet afdoen van me masker vond ik erg spannend, omdat je dan niks ziet en ik lenzen in heb. Dit ging gelukkig goed.
Me duik instructeur was erg kalm en liet me me eigen gang gaan. Elke duik kijk je ogen uit. Heb een hele grote vis gezien, zelfs hij ziet zelden van dat soort zulke grote. Was erg bijzonder. Het koraal heeft zo veel verschillende vormen. Op een gegeven moment hadden we ook een rots bereikt en daaronder zat een natuurlijke buis, dus kon je zo doorheen kijken en in de buis zaten allemaal vissen verscholen. De bijzondere vis vond ik er een die van kleur veranderde, eigenlijk precies zoals een kameleon. Heb Nemo (ofte wel de clownsfisch) gezien een grote met twee kleine. Super vet. Het is met geen woord te beschrijven. De natuur niet maar het gevoel van duiken al helemaal niet. Omdat Dina, de deense, haar bouyency nog niet onder controle heeft, krijgt Sara privé les en ik ga dan waarschijnlijk samen met Dina. Maar je moet er aan gewend raken dat alles zo maar kan veranderen hier. Na deze dag en drie duiken was ik echt zo gesloopt ben dus ook maar vroeg naar bed gegaan.

Vrijdag was het onduidelijk wat we zouden gaan doen. Op het bord stond – eco workshop, buildt your own food. Uiteindelijk moesten we eerst planken zagen, twee van 150cm en twee van 50cm. Daarna in een rechthoek timmeren en dan de grond schoffelen en daar de rechthoek op zetten en vastmaken, aarde in de rechthoek en daarna zaadjes in. Maar als Opa zou zien hoe ze hier de zaag en hamer vermoorden, dan zou die zo over komen voor een spoedcursus zagen en timmeren krijgen. Maar het is gelukt en zijn er nu acht kleine moestuintjes. Daarna lekker vrij.
Veel wouden naar Ao Nang, sommige wouden in een hotel zwembad zwemmen en andere in de zee. Dus met ze bijna iedereen naar Ao Nang en daar opgesplitst, ik ben samen met Emelie, Myriam en Ma ik naar het strand gegaan. Daar heerlijk gezwommen en gebruind. Ook hebben Emelie en ik de beste plek gevonden waar ze smooties maken, en het is vers en zo lekker.
’S Avonds uit geweest in Ao Nang. Het was precies dezelfde muziek als de laatste keer dus waarschijnlijk is dat ze de enigste muziek die ze kennen, denk ik. Maar was gezellig. Ik blijf het erg leuk vinden dat er zo veel nationaliteiten zijn en dat je veel verschillende mensen leert kennen.

Zaterdag eerst lekker uitgeslapen om vervolgens naar het strand te gaan, hier even geweest maar was te veel wind. Toch maar naar een hotel zwembad toe. Alleen waren Sara, Emilie, Myriam en ik verkeerd gelopen dus waren we een soort van verdwaald. Maar uiteindelijk waren we op de goede weg naar Ao Nang. Onderweg toch maar in de tuktuk gestapt. Daarna snel naar huis en dan vroeg naar bed.

Vandaag was toch echt een van de beste dagen tot nu toe. Vandaag wezen klif duiken. Zo vet. Was alleen jammer dat ik niet erg hoog kon komen, maar was wel echt vet om te doen. Ook even gesnorkeld en wezen zonnen op een ‘echte thaise foto strand’. Je kon ook heerlijk liggen op de zeilboot. Was echt heerlijk.
Ik geniet ook echt van elke dag hier! Ik kijk ook echt uit naar de komende weken!


Een klein weetje! Der is een Thai, en die heet Thai, en op z’n borst staat getatoeëerd i’m Thai, zo vet. Hij werkt op de boot waar we altijd mee gaan als we gaan duiken!

liefs

  • 19 Januari 2014 - 14:47

    Annika:

    Tjonge jonge, je hebt al heel wat meegemaakt. Leuk om weer te lezen.

  • 19 Januari 2014 - 14:48

    Gradus En Henny:

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wij genieten mee door je verhalen. Duik ze en geniet. Xx

  • 19 Januari 2014 - 16:07

    Kosterman:

    Dag lieve Jans, het is smullen van jou verhalen!!!!! Jij hebt daar de tijd van je leven!!!
    Wij ook een bijzonder weekend met je ouders Marleen en Frank in Madrid!!!! Opa en Oma xxxx

  • 19 Januari 2014 - 16:42

    Ariane:

    Wat een super verslag weer, met veel aandacht zitten lezen.
    Leuk dat je ook zo geniet van al die verschillende mensen in je omgeving, ik begrijp het helemaal, zeer verrijkend!

  • 19 Januari 2014 - 16:59

    Conny:

    Lieve Jans', wat fijn dat je het
    zo naar je zin hebt. En je draai gevonden en al veel gedaan en gezien! Heb je je camera al gebruikt? In Madrid is het ook goed vertoeven. Lieve Jans een hele dikke kus van ons xxxx

  • 19 Januari 2014 - 18:53

    Jikke, Jurre, Martin En Anouk :

    Jurre Hoe gaat het.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Lieve Janneke
    De foto van de zee was echt super blauw.
    En de hapjes zagen er lekker uit.
    Ik hoop dat het daar super interessant is!!!!!!!!!!!!!!


    Dikke kus xxx

    Lieve schat, wat een leuke belevenissen. Lekker van genieten hoor! We vinden het weer leuk om je verhaal te lezen. Gaat gewoon bij ons weekend horen, je verhaal voorlezen. Kids vragen al, heeft Janneke al wat geschreven. Dikke kus ook van Mart en mij.

  • 26 Januari 2014 - 11:46

    Wim:

    Dag Janneke,
    ben net terug van een weekje skieen in de Dolomieten,
    (Veel sneeuw en veel zon dus oke). Lees dat je
    al lekker aan het duiken bent. Geniet ervan en houdt
    ons op de hoogte.
    Groetjes
    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ao Nang

Thailand

Drie maanden vrijwilligerswerk doen in Thailand.
Via Projects Abroad.

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Week 12 en Week 13

23 Maart 2014

Week 11.

15 Maart 2014

week 10.

08 Maart 2014

week 9.

03 Maart 2014

week 8.
Janneke

Actief sinds 30 Okt. 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 12250

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Vietnam

02 Mei 2015 - 10 Mei 2015

Marokko

06 Januari 2014 - 06 April 2014

Thailand

06 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Moldavië

Landen bezocht: