Hanoi - het Chaotische Begin - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu Hanoi - het Chaotische Begin - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu

Hanoi - het Chaotische Begin

Blijf op de hoogte en volg Janneke

28 Juli 2016 | Vietnam, Hanoi

Jaja, het avontuur is begonnen, maaaar dit ging even niet zonder slag of stoot. Het begon al op Schiphol, doordat ik niet online was ingecheckt stond ik standby, dit betekende dat er een kans was dat ik niet naar Parijs zou kunnen vliegen. Hier zou ik dan ook mijn aansluiting naar Vietnam missen. Een half uur van te voren te horen gekregen dat ik toch nog mee kon! Hier natuurlijk heel blij mee, want is toch weer een stap dichter bij m’n eindbestemming. Op het vliegveld van Parijs aangekomen en daar er toch achter komen dat de Franse niet goed zijn in het indelen. Na wat rondvragen toch nog mooi op tijd bij me gate gekomen. De vlucht zou ongeveer 11 uur duren. Dit was echt mega lang en vermoeiend. Maar moet zeggen dat Vietnam Airlines een fijne maatschap was. Behalve dat het ontbijt uit warme noodles met kip bestond. Eindelijk aangekomen in Vietnam, zo door de douane, stelde echt niks voor.. na dat me koffer als laatste kwam door gelopen naar de man die me zou komen ophalen. Deze was er echter niet en doordat ik een pakket met alle informatie van de reis niet heb binnen gekregen, ook geen nummers kunnen bellen. Maar gelukkig bestaat er Facebook. Doordat er wat groepsleden 2 uur later zouden landen, besloten om daar op te wachten. Maar dit duurder heel erg lang en om half 10 was er nog niemand (ik zat er al van half 7). Maaar uiteindelijk achter de naam van het eerste hotel kunnen komen en toen was er man mij heel lief om daar te brengen. Deze moest een vrijwilliger ophalen, maar daar was mis communicatie. Dus hij ging weer terug naar Hanoi en wou mij wel wegbrengen. Maar niet in een auto, taxi of busje, nee achter op de scooter. Ik was echter zo moe van het reizen en de weinige slaap, dat ik graag naar het hotel wou, dus gedaan. Dus backpack voorop en zo opweg naar me hotel. Tussendoor nog gestopt bij de vrijwilligers woning en toen weer snel door. Uiteindelijk dan toch echt om 11 uur in het hotel. In het hotel aangekomen bleek dat de rest al naar de stad was, maar dit was wel even lekker, om dan toch even bij te komen. Uiteindelijk kwamen Veerle en Eva bij mij in de kamer en elkaar leren kennen. Tijdens lunch tijd kwamen Bethany, Flore, Laura en Julie ook weer terug om samen met ons te leren kennen. Dit was erg leuk en ook spannend om de rest te leren kennen. In een klein restaurantje op een dakterras gegeten. De stad is een grote chaos, overal en vooral veel scooters die toeteren. Het beste is gewoon lopen over straat en zelfverzekerdheid uitstralen, dan gaan ze eerder om je heen. De winkels zijn vooral heel smal, met hoge plafons en drie a vier verdiepingen. Na het eten wouden we eerst naar het war museum, maar deze zou al over 2 uur dicht gaan. Dus Laura, Julie en ik toch besloten om onze nagels te laten doen. Echt super grappig, gezellig en ze hebben het prachtig gedaan. Hierna terug naar het hotel en kijken of er al meer mensen waren aangekomen. Dit waren nog drie meiden, en twee jongens. En om 6 uur eindelijk de reisleider, Nam, ontmoet. Hij is vrij moeilijk te verstaan, maar wel super grappig. Na een voorstel rondje met z’n alle gegeten. Dit was erg leuk en hebben een hele gevarieerde groep, dus dat maakt het voor iedereen toch wat makkelijker. Na het eten zijn we met een klein groepje nog uit geweest, en zo ontmoet je weer veel verschillende mensen. En een leuk feitje voor jou mams, de kroegen sluiten al om 12 uur. Op Maandag moesten we om 9 uur benende zijn voor het bezoeken van de tempel of literatuur. Dit is een tempel wat met veel geleerde heeft te maken. Echter voelde ik me helemaal niet lekker, wegens het warme weer, te weinig water en eten, en toch een beetje oververmoeid van de laatste dagen. Maar gelukkig was de groep zo lief! En na een tijdje ging het gelukkig weer stukken beter. En kon ik weer genieten van de tempel. Na de tempel hadden we vrije tijd, dus zijn we wezen lunchen, in een vrij chic restaurant (Winner tripadvisor 2014) en het is zo raar dat alles zo goedkoop is, zelf bij dat eten. Het geld is nog wel erg weten, want ze hebben alleen briefgeld en het kleinste is 1000 en het hoogste is 500.000. het feit dat je met meer dan een miljoen over straat loopt is raar. Na de overheerlijk lunch zijn we naar een waterpoppen show gegaan. Dit was heel erg apart, maar toch bijzonder omdat het op water werd gespeeld. Op dinsdag zijn we rond negen uur vertrokken naar Halong Bay, dit zijn grote rotsformaties in het water. Halong bay is echt prachtig! De rotsformaties zijn van allemaal verschillende vormen en grote. In Halongbay hebben we op een boot een hele luxe lunch gehad met allemaal verschillende soorten vis! Tijdens het eten varende we tussen de rotsen door naar de grote. Deze waren prachtig, maar vond het wel spannend om naar binnen te gaan, omdat ik niet zo’n held ben met kleine ruimtes. Dit viel gelukkig heel erg mee, want het was heel erg hoog en open. Nadat we in de grotten waren geweest zijn we door gevaren naar een huis op water, waar we kano’s hebben gehuurd om daar nog een half uur, drie kwartier te kanoën. Dit was heel erg grappig, en hebben daar ook heerlijk gezwommen. Deze dag was zo snel voorbij. Wel een beetje jammer was dat we op de terugweg er vijf en half uur over hebben gedaan in plaats van 4 uur. Onze chauffeur was helemaal om Hanoi heen gereden, terwijl we aan het begin zaten. Maargoed we zijn thuis gekomen en zijn dan ook snel gaan slapen!
De foto’s komen hopelijk later!

  • 28 Juli 2016 - 14:23

    Conny:

    ha die lieve Jans, wat heerlijk om zo mee te lezen!!! Na een wat rare start toch al fijne dagen gehad!
    En super dat de groep leuk is, en het eten zal je wel bevallen, veel vis. Heel veel plezier, doe voorzichtig en een dikke kus! xxx

  • 28 Juli 2016 - 18:57

    Wim Merkens:

    Hoi Janneke,

    goed bezig geniet ervan Azie is super.

    Gr.
    Wim

  • 01 Augustus 2016 - 09:42

    Henny:

    Ha die Janneke , leuk om te lezen. Gelukkig na een rare start toch op je bestemming.
    Geniet ze x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 30 Okt. 2013
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 12232

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Vietnam

02 Mei 2015 - 10 Mei 2015

Marokko

06 Januari 2014 - 06 April 2014

Thailand

06 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Moldavië

Landen bezocht: