dag acht - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu dag acht - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu

dag acht

Blijf op de hoogte en volg Janneke

10 Mei 2015 | Marokko, Agadir

Goedemorgen,

Vandaag is dan toch echt dag dat we naar huis gaan. Maar eerst, gisteren. Na het uitgebreiden ontbijt, zijn we vertrokken naar het strand. Het was al super druk op het strand, allemaal jongens waren aan het voetballen. Ze hadden allemaal eigen genaakten veldjes. Een heerlijk stuk over het strand gewandeld. Via het strand zijn we richting de Souk gegaan. Halverwege kwamen we een man tegen, die wou dat we hem volgde, want hij had een winkel in de Souk. Aangekomen bij de kruiden winkel, geluisterd naar wat wat is. Maar wat was die man een volhouder, verschrikkelijk. Maargoed, we hebben de Souk gevonden. Deze Souk was nog groter dan alle andere die we hadden gezien, rijen en rijen van kleren, groenten, kruiden, meubels en noem het maar op. Echter vonden papa en ik het gedeelte met de groenten, en het gedeelte met de dieren het interessant. De kippen ook, werden op de markt gekocht en gelijk geslacht en klein gemaakt. Het was zo routine matig. Ze werden gewogen, dan werd de keel doorgesneden, werden ze in een emmer gestopt, even later in een kokend bad. Na dat ze even daar in gelegen hadden werden ze via een machine kaalgeplukt. En dan maakte zijn partner de binnenkant schoon. En hup zo meegenomen door de klant. Dit was toch wel apart om te zien. Uiteindelijk hebben we nog ergens wat gegeten en zijn toen bij het zwembad gaan liggen. En ja hoor de laatste dag en ben volkomen verbrand. Maarja niks aan te doen. Voor het avond eten zijn we naar het strand gelopen. Hier hebben we heel slecht, bij de Mac gegeten. Bij het teruglopen maar het hotel kwamen we er achter dat naast ons hotel een vogelparadijs was. Met heel veel katten ook, haha.

Vandaag gaan we eerst via agadir naar Casablanca en via daar vliegen we naar Amsterdam! We zullen rond half 5 landen als het goed is!

• 10 Mei 2015 - 11:51

Annika:

Wat is dat hard gegaan zeg! Goede reis terug!

• 10 Mei 2015 - 12:26

Conny:

goede reis naar huis!! xxxxxx