dag zeven - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu dag zeven - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu

dag zeven

Blijf op de hoogte en volg Janneke

09 Mei 2015 | Marokko, Agadir

Goedemorgen,

Gisteren zijn wij vanuit het hotel uit Mirleft vertrokken naar Agadir. Het was vergeleken met de andere dagen niet een heel eind rijden. Onderweg zijn wij gestopt bij het nationaal park Sous Massa, maar ik heb nog nooit zo'n slecht park gezien. Bij de ingang werd er al gezegd dat we een gids nodig hadden, wat niet het geval is, en toch stug vol blijven houden he. Uiteindelijk bij de ingang weg, komen we op de parkeerplaats, staat daar weer een mannetje, en deze was nog volhoudender dan de vorige! En zeggen dat het moet en dat het gewijzigd is en dat het verouderde informatie is. Maar ook uiteindelijk van hem 'verlost'. Met z'n tweeën zijn we via het pad naar het strand gelopen, maar papa kennende, zijn we langs de rivierbedding gelopen. Dus met andere woorden dwars door de struiken en over de rode klei! Maar we hebben het gered. Na bij de uitzichttoren geweest te zijn, die bijna van ellende uit elkaar viel, weer terug gelopen. Dit keer over de gewonen weg. Na het 'geweldige' park te hebben bezocht zijn we wezen eten, maar ze hadden alleen tajine of couscous. Dus couscous gekozen, maar het vlees was zo vettig dat we dat hebben laten liggen. Wat wel heel erg leuk was, was dat een oudere vrouw met gebaren ging laten zien wat ze ging doen, (brood bakken). We waren haar al onderweg tegen gekomen, en toen lachten ze heel ondeugden en zwaaide naar me! Dus dat was echt super leuk! Na het eten, zijn we door gereden naar Agadir. Hier hebben we ingecheckt, het zelfde hotel als de eerste nacht, en hebben we de spullen iets uit gepakt. Verder hebben we niet veel meer gedaan, dan in de zon zitten en lezen. Voor het eten zijn we het centrum in gelopen en hebben een heerlijk restaurant uit gezocht. Het eten was het lekkerste wat we tot nu toe hadden gehad!

Vandaag gaan we naar het strand en naar de stad zelf toe!

• 09 Mei 2015 - 19:10

Annika: