dag twee - Reisverslag uit Bou Tarialt, Marokko van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu dag twee - Reisverslag uit Bou Tarialt, Marokko van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu

dag twee

Blijf op de hoogte en volg Janneke

04 Mei 2015 | Marokko, Bou Tarialt

Goede morgen,

Gisteren ochtend zijn we vertrokken uit het hotel in agadir. Onderweg hebben we een dorpje aan gedaan, wat een hele ervaring is. De geiten hoofden en de organen worden aan kraampjes verkocht. Ook voor de mensen zelf bleek het niet zo vaak te gebeuren aan gezien we erg aangestaard werden en door kleine kinderen achter na gelopen. Bij een ander dorp, was er een grote markt, hier werd van alles verkocht, oude schoenen tot kleine schroeven en bouten. Ook hier op de markt waren we een bijzonderheid. Na op de markt gelopen te hebben zijn we Marokkaanse thee gaan drinken, echter werd alleen papa aangesproken en ik was de enigste vrouw op het terras. Op dat moment merk je heel erg dat het een mannen cultuur is. Dit was toch wel lastig voor mij in het begin, want je voelt gewoon dat ze je niet zonder sluier vinden rondlopen. Na het thee drinken zijn we door gereden naar het hotel. Wat een prachtig hotel, een oase van fruitbomen en bloemen. Mams je zal het prachtig vinden al die kleuren. We hebben zelfs een eigen bungalow met het gevoel alsof je in de Efteling loopt. Na dat we onze spullen in de bungalow hadden gezet, zijn we op weg gegaan naar taroudant zelf, hier hebben we over de Souk gelopen en ons verwonderd over de vele kraampjes, stoffen en kleuren. De Marokkanen weten in ieder geval wel hoe ze kleine kraampjes moeten vol stoppen met allemaal verschillende dingen. En bij de specerijen afdeling was het een lange gang met allemaal kleuren en geuren, van de Rode heuvels paprikapoeder tot gele heuvels kerriepoeder en munt! Ze hebben zoveel dat je echt door de bomen het bos niet meer ziet. Na een tijd rond gelopen te hebben op zoek naar een plek om te eten, deze uiteindelijk gevonden en daar gegeten, maar ze stoppen als ze de kans hebben graag olijven overal. en gelukkig hou ik ook niet van olijven dus dat is fijn. Na het eten op weg naar de auto, maar ja waar stond die? Gelukkig kunnen vinden via de maps.me. Daarna terug naar het hotel en heerlijk aan het zwembad gelegen! Ze eten hier met avondeten vrij laat, dus wij na het eten eigenlijk snel naar bed gegaan.

Vandaag rijden we verder naar tafroute, verder naar het zuiden!

• 04 Mei 2015 - 17:41

Wim:

Dag Janneke en Bert,

volgens mij gaan jullie het wel een weekje redden daar.
    Van dit soort verhalen krijg ik gelijk een beetje reiskriebels.
    Veel plezier
    Wim

• 04 Mei 2015 - 20:01

Annika:

Veel plezier samen! leuk om mee te kunnen lezen.

• 04 Mei 2015 - 20:51

Opa Oma:

Jans', wat schrijf je toch leuk! De geur en kleur, bijzonder he, neem alles goed in je op hoor!

• 04 Mei 2015 - 21:07

Conny:

Lieve Jans en Bert,

We genieten zo om je verhalen te lezen, hoe je het vind en wat jullie tegen komen!!
    xxxxxxxxxxxxx