Week 12 en Week 13 - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu Week 12 en Week 13 - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu

Week 12 en Week 13

Blijf op de hoogte en volg Janneke

10 April 2014 | Thailand, Ao Nang

dit is dan toch echt me laatste afsluit verhaal van dit GEWELDIGE avontuur.

Week 12.
op Maandag begonnen met een beach clean up, die eigenlijk voor het eerst echt volledig georganiseerd was. Ben en Pauline moesten namelijk voor alles zorgen. Uit eindelijk toch nog 150 kilo opgehaald. Elke keer als er een Beach clean up, spreken mensen je toch wel aan, van wat je doet en waarom je het doet. Vooral de laatste keren dat we de shirtjes aan hadden, trekt veel aandacht van de mensen.
Dinsdag een SUPERDIVE DAY, dit houdt in dat je eerst een wrak duik doet, daarna naar sharkpoint (en nee zijn jammer genoeg geen haaien, is alleen vanwege de vorm van de rif) en als laatste Anemonie rif. De eerste duik is een Fundive, en de laatste twee moet je toch weer surface's doen. Echter om dat het me laatste week was, en langer dan 2 maanden ben gebleven krijg je een extra fundive als afsluit duik. In plaats van mijn fundive op donderdag te doen, gevraagd of ik het deze dag kon doen en dan bij anemoniereef. Dit mocht, dus super blij mee, want hier is echt veel te zien. Jai, een Thaise divemaster, had geen klanten vandaag maar dook wel, dus gevraagd of ik met hem mocht duiken! Dit was echt GEWELDIG. heb dan nu ook eindelijk me zeepaardjes gezien waarvan het vrouwtje zwager is, een schorpion vis (deze lijkt heel veel op steen) nog niet groter dan me pink gezien, en allemaal hele andere bijzonder vissen gezien.
Dit was dan ook een van de beste duiken, samen met de duiken dat ik de haaien heb gezien.

woensdag en donderdag lokaal gedoken, was niet veel aan, omdat het visibility heel erg slecht was, maarja kan je niks aan doen. 's Avonds me ouders opgehaald van het vliegveld in Krabi. Het was heel fijn om ze te zien, en ze te vertellen en te laten zien in welk dorp ik gewoond heb en dat soort dingen. eerst een hotel uitgezocht om daarna nog wat te drinken. wel weer optijd naar het resort, want volgende dag weer naar Phuket, voor de schilpadden. ik zou namelijk nog tot zondag op het resort blijven.

vrijdag ochtend weer vroeg op om vervolgens weer een uur te wachten op de vans, maar ja dat is 'Thai time'. na weer drie uur te hebben gereden aangekomen, daar weer de bassins schoongemaakt. daarna gewacht tot de mensen het aquarium hadden gezien. en daarna snel naar de Mall. en weer terug naar huis. avonds uit geweest! op zaterdag naar de shooting range in Krabi, hier met een pijl en boog geschoten en een pistool. door de pijl en boog had ik de volgende dag wel een gigantisch blauwe plek, maar was het waard.
zondag dan toch echt me spullen pakken en naar het hotel toe waar me ouders zaten. Het was toch wel lastig om weg te gaan, ook al zou ik ze nog een keer zien deze week. Lisa en Stephen zijn met me gegaan naar het hotel en daarna nog even gezwommen om daarna half/half afscheid al te nemen van hun twee.

Week 13.
Samen met papa en mama hebben we op maandag een tour door de mangrove gemaakt, en door een dorp. in dit dorp was nog geen toerisme.
Wij waren de eerste die deze tour hebben gemaakt dus was leuk om te zien.
dinsdag en woensdag niet veel gedaan, lekker bij het zwembad liggen en veel zwemmen.
Donderdag naar de Hong island geweest, daarvoor eerst naar twee andere stranden, deze waren toch wel erg toeristisch, dus viel een beetje tegen. Hong Island was wel echt heel erg mooi om te zien.
vrijdag ochtend naar het resort geweest om daar afscheid te nemen van de staff. vooral afscheid nemen van Akira vond ik lastig, maar weet dat ik terug kom. 's avonds nog een laatste keer uitgeweest. Waren alleen in die week dat ik weg was al wel gigantisch veel nieuwe vrijwilligers gekomen. Maar was wel een gezellige avond. Het was dan ook uiteindelijk wel heel lastig om gedag te zeggen. Vooral naar Lisa en Stephen. Je leeft toch meer dan 2,5 maand samen, je maakt veel met elkaar mee en leert elkaar ook goed kennen. Je kan namelijk geen kant op, je zit constant met 20 andere vrijwilligers. Daarom was ik wel blij dat ik me eigen hutje had de laatste weken.
Zaterdag spulletjes gepakt, en savonds naar het vliegveld. na ruim 24 uur gewacht en gevlogen te hebben aan gekomen, om daar te ontdekken dat de koffers niet aangekomen te zijn. Gelukkig van meerdere mensen dus was niet de schuld van het doorboeken van de koffers.

Wat ik van dit avontuur geleerd heb, is dat ik zelfstandiger ben geworden, ik kan nu nog meer op me eigen benen staan. en heb nog een stukje meer over me zelf geleerd. ik heb genoten van alles wat ik gedaan heb, de mensen die ik ontmoet heb, het DUIKEN en het leven daar. Dat als een leven voelden wat ik altijd al had geleefd.

nu word het toch weer tijd om terug te gaan naar het dagelijkse leven, maar dit vergeet ik nooit meer!

  • 10 April 2014 - 15:41

    Conny :

    lieve Janneke, we hebben genoten van Thailand en om met jou de laatste week samen te mogen beleven! Maar ook fijn dat je weer thuis bent! x

  • 11 April 2014 - 22:07

    Annika:

    Hoi Janneke, wat was het leuk om mee te kunnen lezen. Ik kan me voorstellen dat je hebt genoten en dat je het daar zult missen. Ik kom graag een keer je mooie foto's kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ao Nang

Thailand

Drie maanden vrijwilligerswerk doen in Thailand.
Via Projects Abroad.

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Week 12 en Week 13

23 Maart 2014

Week 11.

15 Maart 2014

week 10.

08 Maart 2014

week 9.

03 Maart 2014

week 8.
Janneke

Actief sinds 30 Okt. 2013
Verslag gelezen: 795
Totaal aantal bezoekers 12230

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Vietnam

02 Mei 2015 - 10 Mei 2015

Marokko

06 Januari 2014 - 06 April 2014

Thailand

06 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Moldavië

Landen bezocht: