week 9. - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu week 9. - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu

week 9.

Blijf op de hoogte en volg Janneke

08 Maart 2014 | Thailand, Ao Nang

Pfff dit was alweer week 9. Nog drie weken het project en een week reizen en dan is het alweer voorbij. Op maandag hebben Lisa en ik in plaats van een beach-clean up mai weggebracht naar het vliegveld, hier afscheid genomen met het voornemen om elkaar deze zomer weer te zien. Snel daarna naar de dokter voor Lisa. Thuis gekomen voor Eli wat data in de computer ingevoerd. Verder gelukkig niet veel hoeven doen.

Dinsdag naar kon phi phi, eerste duik was echt geweldig, de waren gigantisch grote groepen vissen. En verschillende vissen. Dus de laatste 15 minuten van de duik een fun dive gehad. De tweede duik niet gedaan vanwege problemen met me oren. Dus erg balen. Maar wel heerlijk genoten van het gewone varen.
Woensdag was het local, eerste duik geprobeerd maar na tien minuten nog geen verbetering met me oren, dus maar weer op, om daar vervolgens Stephen tegen te komen. Hij was in onze duik groep maar door de slechts visibility was hij ons kwijt geraakt. Gelukkig kwam de rest snel op om hem te halen. Voor de rest de hele dag op de boot gezeten en gelezen.
Smiddags ao nang in geweest om wat dingentjes te kopen en me eigen duik masker, want de gene van project abroad deed me erg zeer en daarna lekker uit eten te gaan.

Donderdag gelukkig kunnen duiken, koh phi phi. Eerste duik niet veel bijzonders, behalve onze gewoonlijke gestoei onderwater met elkaar naar beneden duwen, laten schrikken of laten lachen. En lachen is het ergste want dan vult je masker met water.
Tweede ook weer niet bijzonder behalve dat ik een geel mini opblaasvis heb gezien. Weet niet de officiele naam voor ze, maar als ze schrikken blazen ze zich zelf op. En het is niet vaak dat je een kleine gele ziet want als ze ouder worden veranderen ze van kleur. Voor de rest genoten van de duik want ook nu weer bij de twee duiken de laatste 15 minuten een fun dive. Omdat de klanten van poseidon een derde duik deden, tijd zat om te wachten. Dus wat doe je als je op zee ben, zwemmen. Dus van de rand van de boot gesprongen. Dit met bijna de hele groep gedaan en zelfs Eli. Dit was drie meter ongeveer. Daarna van de top van het ‘dak’ gesprongen, vier meter. Maar door dat het zo glad was gleed ik toen ik wou springen uit en lande plat op me buik, en deed zeer, maar heb zo gigantisch hard moeten lachen want je kon zelfs onderwater me val op het water horen. Heb er echter wel een blauw bovenbeen aan over gehouden, maar het was het waard

Vrijdag geen landbase activiteit omdat de professor niet kon komen. Dus als andere activiteit, kajakken in de mangrove. dit was prachtig maar ook weer de grootste plezier, en was blij dat ik een droog shirt had. Het is verbazingwekkend hoe snel het water kan stijgen in 1,5 uur. Samen met Lisa in een kajak. Heb denk wel erg spierpijn, want was al stijf van de val, en dan de arme intensief gebruiken….
Deze dag ook gedag gezegd tegen me beste maatje hier, soren. Hij kon me zelfs laten lachen in de morgen, en dat is zeldzaam. Maar krijg gelukkig als ik terug ben van Bangkok en ko pha-ngan krijg ik zijn een kamer slaapkamer. Dus zal dan een beetje tijd voor me zelf hebben. Hier kijk ik toch wel een beetje naar uit. Vooral omdat ik graag me eigen plekje heb.
S avonds uit geweest om de laatste avond van federico en emilie te ‘vieren’

Op zaterdag naar ao nang gegaan om daar een goede rugtas voor me week weg te vinden, wil namelijk niet me hele tas meenemen. Dus een backpackers tas gekocht een kleine, maar groot genoeg savonds lekker uit eten geweest! Trouwens ook een boekwinkel gevonden in ao nang, met tweede handsboeken. Ik neem me tablet niet mee, dus zal pas maandags op zn vroegst wat om me blog zetten.

Morgen vroeg om half 5/5 uur opstaan om om 6 uur te vertrekken naar het vliegveld. En dan op naar BANGKOK

  • 08 Maart 2014 - 18:00

    Annika:

    Veel plezier, geniet ervan!

  • 08 Maart 2014 - 19:38

    Bert:

    lieve jans,

    geniet ervan en denk om je zelf als je alleen zo meteen rondtrekt, heb zin om die kant op te komen en een stukje mee te genieten van watje allemaal al gezien hebt n gedan.

  • 09 Maart 2014 - 08:32

    Conny:

    Lieve Jans, ondertussen ben je veilig in Bangkok aangekomen, heel veel plezier en geniet ervan! Dikke kus mama

  • 09 Maart 2014 - 18:02

    Opa Oma:

    Dag lieve Janneke,
    Meid wat een belevenissen!!! En nu in Bangkok!!!! Denk niet dat je alles kan na vertellen als je thuis bent, zoveel maak jij mee!!!
    Veel plezier en pas goed op jezelf! dikke knuffel opa opa

  • 10 Maart 2014 - 22:41

    Henny:

    Ha die Janneke, al goed aangekomen in Bangkok begrepen wij, fijn goed oppassen en genieten.
    X Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ao Nang

Thailand

Drie maanden vrijwilligerswerk doen in Thailand.
Via Projects Abroad.

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Week 12 en Week 13

23 Maart 2014

Week 11.

15 Maart 2014

week 10.

08 Maart 2014

week 9.

03 Maart 2014

week 8.
Janneke

Actief sinds 30 Okt. 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 12239

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Vietnam

02 Mei 2015 - 10 Mei 2015

Marokko

06 Januari 2014 - 06 April 2014

Thailand

06 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Moldavië

Landen bezocht: