week 8. - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu week 8. - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu

week 8.

Blijf op de hoogte en volg Janneke

03 Maart 2014 | Thailand, Ao Nang

En dat was alweer een week, het gaat allemaal veelte snel. Maandag een beach clean up, dit was het strand bij het oude resort, Dawn of Happiness. Hier hebben we 500 kg afval opgehaald, dit doordat we een betonpaal hadden en drie vrachtwagen banden hadden. Doordat het lekker dichtbij was, op tijd thuis. Ja, dit voelt als me tweede thuis! Marleen zal dat wel niet geloven, maar het is echt zo.

Dinsdag een super geweldige duikdag gehad. Zijn naar een plek geweest waar we nog nooit eerder waren geweest, bij Koh Phi Phi. De visibility was super goed, dit maakt een duik altijd al leuker. De eerste duik, twee lionfisch gespot en drie monrays! Maar de tweede duik heeft alle andere duiken overtroffen. Namelijk een Leopard shark! De haai lag te slapen, dus hebben ruim 5 minuten omheen gezwommen en toen zwom het weg! Dit was zoo veel beter dan de black tip shark. Het was echt te geweldig voor woorden. Dit is iets wat ik echt niet snel zal vergeten.

Woensdag lokaal gedoken. Na zo’n geweldige dag als dinsdag was woensdag niet heel bijzonder.
Maar het duiken blijft toch altijd bijzonder. Savonds heerlijk uit eten geweest in ‘ons’ restaurant. We noemen het de ladyboy restaurant, want de ‘hoofd’ van het restaurant is een ladyboy.

Donderdag vroeg op om naar phuket te gaan. Op naar de schilpadden. Dus weer drie uur rijden. Maar het was het waard. We hebben namelijk iets heel bijzonders mee mogen maken! Het vrijlaten van 6 schilpadden. Vishal zei dat in de twee jaar dat projects abroad naar phuket gaat dit de tweede keer was. Dus echt heel bijzonder. Samen met Erin (een Canadees meisje) hebben we samen een schildpad mogen vrijlaten. Dit was echt heel bijzonder!
Na het schoonmaken van de bassins en het vrijlaten van 6 schilpadden, een uur kunnen winkelen in een giga winkelcentrum. Daarna weer snel naar huis, naja een drie uur durende rijd.

Vrijdag lokaal gedoken, deze duiken waren ‘slecht’ vanwege de slechte visibility. Dus was erg jammer voor sommige mensen, van wie het de laatste duik was. Ik zeg het toch echt nog een keer, elke duik is weer bijzonder. en zelfs onderwater hebben we de grootst lol. Vooral als ik met Soren en stephen duik. Ik moet dan regelmatig me masker leeg maken, wegens het lachen komt er water in me masker.
Op vrijdag ook afscheid genomen van Mark. Dit weekend en maandag zullen veel mensen vertrekken. Dit is echt afschuwelijk, vooral als je veel met ze omgaat en 24 uur 7 bij elkaar bent. Oohja ook nu weer uiteten geweest bij de ladyboy restaurant.

Zaterdag Ao Nang geweest. Lisa heeft haar dreadlock laten zetten en ik een deel van me haar in laten vlechten. Savonds afscheid genomen van Chris, dit was voor mij toch best raar, want hij was er sinds het begin van mijn project. ook omdat ik heb al in nederland een keer gezien had, dus had al een bekend gezicht hier.

Zondag was de verjaardag van Lisa, dus lekkere cake gegeten. Ook vandaag in Ao Nang door gebracht, maar dan in de tattoo shop, want Mai kreeg haar tatttoo. En nee Pap en Mam heb geen tattoo!! Savonds weer uiteten in het ladyboy restaurant. Je zou bijna denken dat we korting krijgen hoevaak we daar eten.
Ik zag wel een beetje op tegen maandag morgen, want Mai zou vertrekken.
Mai, Lisa, Simone en ik waren echt een team. ik was dan ook echt heel veel in hun kamer, om gewoon te kletsen. Met sommige mensen die hier vertrekken, weet ik van het begin af aan dat ik geen contact meer zou hebben, dan is afscheid nemen totaal niet lastig! Maar met de personen die je weet je contact blijft houden, en ze dan ziet vertrekken is geen pretje! Maar het geeft je ook een fijn gevoel dat je een goede vriendin overhoudt aan het hele project. ik zal dan ook zeker mensen gaan opzoeken!

Me heimwee is de laatste week ook veel beter dan week 6/7, in deze weken heb ik best 1 of 2 keer gedacht om naar huis te gaan of gewoon rond te trekken in thailand. Girl drama is hier genoeg namelijk. Maar ook het missen van de paarden en de honden en katten. Nu gaat het stukken beter, mensen kunnen dat hier ook aan me humeur merken. Misschien werkt het ook mee dat het vliegticket naar Bangkok is geboekt! We vliegen zondag 9 maart om half 9 naar bangkok en zullen daar tot tenminste donderdag blijven. Dan vliegt Emilie naar Vietnam, ik weet nog niet precies wat ik ga doen, of nog wat dagen in bangkok of naar Koh Phangan. Dit is nog onduidelijk. Maar ik heb in iedere geval een paar dagen in bangkok. Emilie en ik hebben dus ook afgesproken dat we in een goed hotel gaan slapen en een goed bed, waar je geen rug pijn van krijgt.
Maak je trouwens geen zorgen over de onrust in Bangkok, heb mensen gesproken, als je er niet naar opzoek gaat zal je der niks tot weinig van merken. Weet ook dat ik niet in zeven sloten te gelijk loop.

Lieve mensen, super fijn dat jullie me blijv

  • 03 Maart 2014 - 07:21

    Lysanne:

    Lieve Jans,
    leuk om weer je verslag te lezen. Geniet er nog lekker van, want voordat je het weet staan papa en mama alweer op de stoep.
    Wel stoer dat je die haai zo duidelijk heb kunnen zien. En oef gelukkig geen tatoo ;-).
    Hier alles goed.

    Kus Jorn en Lysanne en poot en lik van Tibbe

  • 03 Maart 2014 - 07:57

    Conny:

    Ha die lieve Jans, vanmorgen al even gesproken/gezien via Skype. Maar je verhaal lezen blijft ook erg leuk!! Toch wel heel leuk dat het duiken zo geweldig blijft! En dat je toch heel vaak veel ziet! gelukkig Jans geen tattoo ...pfff. Thuis is alles oké. lieve Jans geniet ervan en rust vandaag lekker verder even uit! hele dikke kus!

  • 03 Maart 2014 - 08:33

    Henny:

    Ha die Janneke,
    Wederom een mooi verhaal, genieten zeg!
    Al heb ik geen behoefte aan haaien enzo, maar schildpadden super natuurlijk.
    Fijn dat de heimwee weer veel minder is, maar ook dat hoort erbij als je niet weggaat weet je ook niet wat je mist toch?
    Geniet nog lekker!
    X Henny (Gradus die leest t later)

  • 03 Maart 2014 - 16:17

    Opa Oma:

    Hey lieve Janneke, weer zo'n mooi verhaal, zo heerlijk om te lezen wat jij allemaal meemaakt!!!
    Als je schrijft, voelt als tweede thuis, betekent dat je dat zo ervaart!!! helemaal super toch!
    We kijken uit naar je volgende verslag!! veel liefs xx

  • 03 Maart 2014 - 16:17

    Opa Oma:

    Hey lieve Janneke, weer zo'n mooi verhaal, zo heerlijk om te lezen wat jij allemaal meemaakt!!!
    Als je schrijft, voelt als tweede thuis, betekent dat je dat zo ervaart!!! helemaal super toch!
    We kijken uit naar je volgende verslag!! veel liefs xx

  • 03 Maart 2014 - 19:52

    Jeannine:

    Hai Jans

    Wat super leuk en gaaf om al je verhalen te lezen en je foto's te zien.
    Wat een belevenis zeg en wat zou je een hoop meemaken! Ik ben benieuwd naar nog mee verhalen en nog meer foto's. Als je weer veilig terug bent hou ik me aanbevolen maar ga nu eerst nog maar weer verder met genieten, uit eten gaan en duiken! Geniet er van. Liefs Xx

  • 03 Maart 2014 - 21:29

    Wim:

    Dag Janneke,

    leuk te lezen dat je het zo leuk vind daar
    zo naar je zin hebt. Geniet ervan voordat je het
    weet staan je vader en moeder op de stoep.
    Groetjes
    Wim

  • 03 Maart 2014 - 21:29

    Wim:

    Dag Janneke,

    leuk te lezen dat je het zo leuk vind daar
    zo naar je zin hebt. Geniet ervan voordat je het
    weet staan je vader en moeder op de stoep.
    Groetjes
    Wim

  • 03 Maart 2014 - 21:29

    Wim:

    Dag Janneke,

    leuk te lezen dat je het zo leuk vind daar
    zo naar je zin hebt. Geniet ervan voordat je het
    weet staan je vader en moeder op de stoep.
    Groetjes
    Wim

  • 03 Maart 2014 - 22:23

    Dominique:

    Hai Janneke,
    Echt super leuk om je ervaring zo te blijven lezen. En wat fijn dat je zo geniet. Ook erg leuk die foto's.
    Het is zo te lezen een super ervaring!
    Geniet nog van alle duiken en alle andere dingen voor je het weet ben je weer thuis.
    Dikke kus Dominique

  • 04 Maart 2014 - 14:15

    Frqnk:

    Hey janneke.

    als ik je verhalen zo lees lees je gewoon dat je het naar je zin hebt. En daar ben ik om. Verder vindt ik het stoer van je dat je zoveel dingen onderneemt daar in een voor ons vreemd land. En leuk dat je zo veel nieuwe mensen leert kennen.Lieve Janneke hoop dat je nog vaak je masker moet legen van het lache. Doe voorzichtig en nog een helle helle leuke tijd daar.

    dikke kus frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ao Nang

Thailand

Drie maanden vrijwilligerswerk doen in Thailand.
Via Projects Abroad.

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Week 12 en Week 13

23 Maart 2014

Week 11.

15 Maart 2014

week 10.

08 Maart 2014

week 9.

03 Maart 2014

week 8.
Janneke

Actief sinds 30 Okt. 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 12236

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Vietnam

02 Mei 2015 - 10 Mei 2015

Marokko

06 Januari 2014 - 06 April 2014

Thailand

06 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Moldavië

Landen bezocht: