Week 6. - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu Week 6. - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu

Week 6.

Blijf op de hoogte en volg Janneke

18 Februari 2014 | Thailand, Ao Nang

Maandag was een bijzondere dag. Duiken in koh lanta. Hier is de overheid een kunstmatige rif aan het maken. Koh Lanta, is met de boot drie uur. Eerst zouden we naar krabi gaan om dan op de boot te gaan. Maar halve weg toch bedacht om 2 uur te rijden en dan met de bont te gaan en dan van een longtail boot te duiken. Gelukkig hadden Lisa en ik 4 stoelen. Dus gelukkig nog genoeg ruimte om te slapen. Uiteindelijk om 12 uur aangekomen in Koh Lanta, maar door een fout de gewichten vergeten voor bet duiken. Dus nog eens 3 uur wachten voor de gewichten. Maar de mensen van de overheid hadden heerlijk eten geregeld. Garnalen met rijst en krab. Krab is erg lekker, maar zo veel moeite voor dat weinig vlees. Uiteindelijk toch kunnen duiken. In het water is het zicht zo slecht dat je niet eens je voeten kan zien. Naar beneden en daar gekeken naar het rif. Wel geteld een soft Coral gezien en wat Algea. Erg productief, we hebben meer dan 2 uur in het water gedobberd, voor 10/15 minuten duiken. Het was een erg lange dag en om 8 uur thuis en op tijd naar bed.
Dat leer je hier wel, op tijd naar bed gaan.

Dinsdag gelukkig den kwartier later, en lokaal gedoken. Eerste duik groupers, en tweede duik toch echt mee eerste koraal schoonmaak duik of te wel debris duik. Echter niet veel gevonden. Dit is aan de andere kant wel goed. Heb ook me eerste sea snake gezien. Verder niks gedaan en gelukkig op tijd thuis.

Woensdag ook weer lokaal gedoken. Ook nu weer niet veel bijzonders, alleen dat onze ‘leider’ erg chaotisch was. De ‘leider’ geeft aan wanneer we moeten beginnen en stoppen. Had wel wat problemen met de kou. Hier door kreeg ik last van me borst. Maar de tweede duik ging beter.

Donderdag seaweed planting gedaan. Eerst met de community vrijwilligers en onze groep een presentatie gehad over Boeddha’s verjaardag en daarna een lotusbloem gevouwen op een speciale manier. Gelukkig na de presentatie weer het gebruikelijke wachten en weer een uur rijden. Daar aangekomen een presentatie van twee uur in het Thais maar zelfs Gus heeft spelletjes gespeeld.
Daarna sea planten geplant. En der was genoeg modder om naar elkaar te gooien en weer jong te zijn. Daar dan ook genoeg modder gesmeerd in de gezicht.

Vrijdag een beach clean up, hier 185 kilo opgehaald. Het was een hele reis om daar te komen. Gingen naar een ander strand dan normaal. Dus onderweg waren onze chauffeurs verdwaald. Eindelijk op het strand aangekomen zat de van vast. Is die er eindelijk uit, rijd ie weer het zand. Dit is ook niet echt de beste driver we hebben. Dit was ook de driver die zo hard reed dat twee duiktassen van het dak van de van viel. Der is dan ook best veel geklaagd over deze driver.
Vrijdag niet uitgeweest vanwege Boeddha’s verjaardag.

Zaterdag vroeg opgestaan om naar koh phi phi te gaan. Hier hadden we met z’n zessen een bungalow gehuurd. Overdag heerlijk op over het eiland gewandeld en geshopt. Savonds naar een beach party geweest, ook wel bekend als een full Moon party. Dit is echter een vele kleinere versie dan op koh pangang. Maar was er vet om een keer mee te maken. S ochtends al weer vroeg op om lekker te ontbijten en daarna naar het strand te gaan. En ’s middags weer lekker terug naar het resort!

Sorry voor de late update maar heb het de laatste dagen echt druk gehad!

• 19 Februari 2014 - 13:43

Conny:

Ha die lieve Jans, geeft niet hoor die late update, blijft leuk om te lezen!!!
    Je hebt van de week veel verschillende dingen gedan en gezien! Maar ik denk dat je nooit meer in de auto zal vragen, zijn we er al...:). Die lotusbloem waar heb je die van gemaakt, papier?? Leuk hoor naar koh phi phi met elkaar en dan daar slapen, hoewel dat wel kort geweest zal zijn! Lieve Jans thuis alles oke! Geniet van alles want voor je het weet zijn wij bij je in Thailand! Xxx veel liefs mama

• 19 Februari 2014 - 15:12

Henny:

Ha die Janneke,
    Nou weer een heel verhaal zeg.Wat maak je veel duiken zeg, super natuurlijk.
    Leuk dat je weer jong was met die modder, je wilt mij toch niet vertellen dat je je ook al óud voelt? Grapje geniet ze XXXX

• 19 Februari 2014 - 20:12

Anouk:

Lieve Jans', leuk dat je weer wat geschreven hebt. We kezen het elke keer weer met plezier. Jurre vindt je wel knap op de foto, zeker als je haar bovenop vast zit met een knot.
    Dikke kus van ons!

• 19 Februari 2014 - 20:43

Annika:

Wil je straks nog wel terug ? ;-)

• 19 Februari 2014 - 21:01

Opa Oma:

Hey Janneke,
    Wat een heerlijke verhalen, boeddha's verjaardag????
    Super wat jij allemaal beleeft daar!! genieten!!
    knuffel xxx