week 1. - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu week 1. - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Janneke Merkens - WaarBenJij.nu

week 1.

Blijf op de hoogte en volg Janneke

12 Januari 2014 | Thailand, Ao Nang

Dan is toch echt de eerste week alweer bijna voorbij, wat is dat snel gegaan. Ik heb nu al het gevoel dat ik hier al heel erg lang ben, zo naar me zin heb ik het.
Op donderdag ben ik samen met de vrijwilligers die net de duikcursussen zijn begonnen naar Koh Phi Phi gevaren. Dit is 2,5 uur heen en 2,5 uur terug, maar het is het zeker waard. Doordat ik pas dinsdag begin mocht ik snorkelen. Dat was echt zo vet! Heb twee schildpadden gezien en zo veel kleurrijke vissen. Het koraal is bijzonder om te zien, wan het heeft verschillende vormen, van grote paddenstoel achtige vormen tot bloemvormen.
Ik heb eerst een uur gesnorkeld en toen hebben we geluncht. Daarna zouden de rest nog een duik doen en ik nog een keer snorkelen . De duikers zijn niet gegaan omdat de instructeur het te gevaarlijk vond. Dit ook omdat ze nog nooit in zee gedoken hadden.
Ik ben ook niet wezen snorkelen omdat iemand mijn masker had, dit vond ik erg jammer, maar ik was toch best wel moe van de eerst snorkel. Het kost toch meer energie dan je verwacht. Toen we terug waren, stond er een grote witte dicht getapte ton. Daar zat een Cobra in, zo vet. Hij was erg groot maar nog jong. Ze dachten dat het een jong koningscobra was. Hij was best wel heel erg mooi

Op vrijdag zijn we naar de school geweest en hebben daar activiteiten met de kinderen gedaan.
We vertrokken om 6.40 omdat we eerst de community vrijwilligers moesten ophalen. Om vervolgens nog een 1,5 uur te rijden. Op de school aangekomen daar stonden ze allemaal netjes in een rijen. De Directeur te antwoorden en na te zeggen.
Daarna in de grote zaal bij elkaar gekomen en geluisterd naar de directeur en heel veel andere mensen, gelukkig konden we alles verstaan omdat het in he Taais was. Je kan er helemaal niks van maken. Het enigste wat ik nu weet is; sawadee-K, wat hallo betekend. Dankje wel weet ik ook maar ik kan het niet uitspreken en typen. Daarna hebben we ons zelf voorgesteld, dit was onze naam en land. Mijn naam is toch wel erg lastig hier, ook voor de andere vrijwilligers. Daarna hebben we de Chicken dans gedaan, Ze vonden dat geweldig. Daarna de spelletjes opgezet. Ik was met een Zwitsers, Noors en Deens meisje. Ons spel was dag je dier moest uitbeelden en zij moesten het raden in het Engels. Hadden ze het goed kregen ze wat lekkers en moesten zij een dier doen. Dit was erg grappig.
Op half 1 eindelijk pauze en wat eten. Want had gewoon al van 6 uur niets meer gegeten, dat is voor mij erg lang. Het eten was op zich wel te doen. Daarna hadden we nog een keer 8 groepen keer 30 kinderen. Het was op zich wel leuk. Maar het was te veel! Te veel kinderen en op het laatste was iedereen gewoon moe. Ook was het op het laatst met het uitdelen van kadootjes zo’n chaotisch dat ze je gewoon op de grond duwden. Maar ze wilde wel allemaal je handtekening en heb een certificaat dat ik daar geholpen heb.
Daarna weer daar gegeten en toen snel naar ‘huis’.

Op zaterdag eerst eens goed uitgeslapen, wat gegeten en smiddags naar het strand vertrokken. Daar heerlijk gezwommen. Het water is overheerlijk. Hebben ook een rondje door het dorp gelopen. Ze hebben hier ook gewoon en Mac, BurgerKing, Subway en Starbucks. Bij de Starbucks hebben ze trouwens ook een soort van stroopwafels. Heb toch ook echt me eerste shirtje gekocht.
Wel thuis gegeten.
S ’avonds uit geweest naar de Changbar. Het was iets heel anders dan een tentfeest van de PJGU, dat is zeker. Het leuke is de verschillende nationaliteiten. Heb bijvoorbeeld met een Argentijn en een Roemeen gepraat. Was erg leuk. De Roemeen ging trouwens best vaak naar Moldavië toe, dus was erg grappig.

Op zondag alleen wat geleerd voor het duiken. Want denk maar niet dat het duiken makkelijk is. Want ik moet twee hele boeken weten en tabellen. Je moet rekening houden met je buoyancy en dingen lijk dat. Als het goed is gaan we naar een nacht markt in Krabi om daar te eten.
Morgen een beach clean up en dinsdag toch echt beginnen met de duikcursus.

Liefs uit Thailand!

  • 12 Januari 2014 - 12:48

    Gradus En Henny Van Den Bos:

    Lieve Janneke,
    Wij kunnen ons voorstellen dat je best wel moe bent, wat een indrukken allemaal!
    Maar wel superleuk wat al gedaan en geIen hebt.
    Fijn dat we zo even met je mee kunnen genieten van je belevenissen.
    Groetjes Gradus en Henny

  • 12 Januari 2014 - 12:49

    Debby:

    Goed om te weten dat het goed met je gaat.
    En al leuke dingen gedaan

    Groetjes Debby

  • 12 Januari 2014 - 14:25

    Wim:

    Hoi Janneke leuk om te lezen dat je je al een beetje thuis voelt
    Veel plezier met je duikcursus volgende week.
    gr.
    Wim

  • 12 Januari 2014 - 15:03

    Conny:

    Lieve Jans, leuk verhaal, en vanmorgen al via Skype gesproken (uitvinding van de eeuw trouwens!).
    Geniet van alles, en ik hoor wel hoe de markt was en of je inderdaad slang gegeten hebt, brrrr.
    Hele dikke dikke kus!!!!!

  • 12 Januari 2014 - 15:47

    Francien:

    Hoi Janneke,

    Wat een belevenissen en indrukken heb je al weer opgedaan binnen een week, geweldig!
    Fijn dat het goed met je gaat en erg leuk om je zo weer te volgen.
    Geniet!! En niet te dichtbij die cobra komen hoor, brrrr...

  • 12 Januari 2014 - 15:48

    Francien:

    Oeps, er staat eenstukje niet op..
    Lieve groet van de familie van Wees.

  • 12 Januari 2014 - 19:00

    Jikke:

    Lieve Janneke,
    Fijn om te horen dat het duiken goed ging.
    Ik wil wel foto's zien van je kamer,dat je je duikpak aan.
    Ik heb nog nooit een schilpad gezien.
    Alleen in een dierentuin in Hongarije.
    Dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 Januari 2014 - 19:07

    Jurre:

    Janneke xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxjurre en. Goetjes

  • 12 Januari 2014 - 19:13

    Anouk:

    Lieve Jans, leuk om te lezen en ook om voor te lezen. Kids zitten aan mijn lippen. Maar ze moeten eerst zelf een berichtje aan je schrijven, dan ben ik pas aan de beurt. We wachten met spanning het volgende verhaal af en de foto's. Dikke kus van Mart en mij.

  • 12 Januari 2014 - 20:02

    Annika:

    Leuk om weer alles mee te kunnen lezen Janneke, dat duiken is zeker niet gemakkelijk. Veel succes met de studie, het lijkt me zeker de moeite waard. Stuur je veel foto's zodat we kunnen meegenieten?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ao Nang

Thailand

Drie maanden vrijwilligerswerk doen in Thailand.
Via Projects Abroad.

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Week 12 en Week 13

23 Maart 2014

Week 11.

15 Maart 2014

week 10.

08 Maart 2014

week 9.

03 Maart 2014

week 8.
Janneke

Actief sinds 30 Okt. 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 12233

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Vietnam

02 Mei 2015 - 10 Mei 2015

Marokko

06 Januari 2014 - 06 April 2014

Thailand

06 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Moldavië

Landen bezocht: